niedziela, 7 marca 2010

Krótki urlop

Moje malutkie marzenie sprzed kilku dni spełniło się, dostałam dwa dni urlopu :). Super! W ten krótki urlop (bo 3dniowy) pojechaliśmy do Żywca. Jakby nie patrzeć miejscowość turystyczna, chociaż w góry nie poszliśmy, ale było fajnie :). Dlaczego akurat tam, nie będę Wam tłumaczyła, ale za to opowiem, co widziałam :).

Żywiec to miasto położone w województwie śląskim, w kotlinie Żywieckiej. Bardzo blisko miasta rozciągają się wody Jeziora Żywieckiego, co niewątpliwie przyciąga wielu turystów. Miasto słynie również dzięki produkcji piwa, :), niestety browaru żywieckiego nie udało mi się zobaczyć, może następnym razem :). Śnieg sypał tam jak oszalały, czego troszkę się nie spodziewaliśmy :).

Miasto posiada również wiele zabytkowych budowli. Na pierwszy ogień poszedł żywiecki rynek wraz z pięknym ratuszem i dzwonnicą wybudowana w stylu gotyckim. Kolejna rzecz, która rzuca się w oczy podczas spaceru po mieście, to Kościół katedralny NMP. Jego wieża króluje nad miastem, stanowiąc punkt odniesienia dla spacerujących. Ja tylko dzięki niej się nie zgubiłam:). Zawsze wiedziałam, że dopóki ją widzę, jest ok :). Katedra ta to już bez wątpienia renesans, a nie gotyk, tak jak dzwonnica. Kościół pw św. Krzyża, na samym końcu mojej wędrówki po starym mieście, to znów gotyk. Jak widać totalna mieszanka stylów. Z zewnątrz naprawdę zrobił na mnie wrażenie.

Kiedy już wdrapałam się na wyższą część miasta, przede mną rozpostarły się piękne góreczki :).

Po tym jak już wymarzłam spacerując, wstąpiłam na caffe latte do pięknej małej cukierni. Kawa pyszna, a sposób mówienia górali naprawdę jest dla nas, pochodzących w innych obszarów Polski zjawiskiem :).

Odpoczęłam :) Te kilka dni wolnego minęło naprawdę szybko, chciałoby się więcej :).

Poniżej kilka fotek...




[caption id="attachment_1006" align="aligncenter" width="225" caption="Żywiec, Kościół Św. Krzyża"]zywiec_1[/caption]





[caption id="attachment_1007" align="aligncenter" width="225" caption="Żywiec, Kościół konkatedralny Narodzenia NMP"]Żywiec, Kościół konkatedralny Narodzenia NMP[/caption]

[caption id="attachment_1008" align="aligncenter" width="300" caption="Żywiec, Widok z wyższej części miasta: bogactwo górskich krajobrazów"]Żywiec, Widok z wyższej części miasta: bogactwo górskich krajobrazów[/caption]





[caption id="attachment_1009" align="aligncenter" width="300" caption="Żywiec, Widok z wyższej części miasta: bogactwo górskich krajobrazów"]Żywiec, Widok z wyższej części miasta: bogactwo górskich krajobrazów[/caption]





[caption id="attachment_1010" align="aligncenter" width="300" caption="Żywiec, Widok z wyższej części miasta: bogactwo górskich krajobrazów"]Żywiec, Widok z wyższej części miasta: bogactwo górskich krajobrazów[/caption]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!