czwartek, 28 lutego 2013

405. Rozszerzanie diety dziecka

Malusia nam rośnie.
Już po skończonym 5 miesiącu podajemy gluten w postaci kaszy manny naprzemiennie z kaszką pszenną Holle. Przyjęło się. Dziecię kaszkę wcina z umiłowaniem. Po skończeniu kaszki pszennej mam zamiar w to miejsce wprowadzić inne, coby dziecię smaki poznało (gryczaną, jaglaną - choć ta bez glutenu - i inne.). Najważniejsze: koniecznie bez cukru. Kaszki Holle na szczęście ten wymóg spełniają. Chciałabym znaleźć jeszcze jakieś inne bezcukrowe, wiem ze Nestle chyba jakieś ma te kartonikowe, muszę się rozejrzeć.

Minus jedynie taki, że dziecię moje bezbutelkowe i butli tknąć nie  chce. Jakby ją gryzła :). Jak podaję łyżeczką  - wcina wszystko :)
No trudno, próbowałam, próbowałam, ale z butli tylko herbatka idzie, kaszka niestety nie - nie będę już chyba Malusiej męczyć. Wydaje mi się, że butlę odpuszczamy.

Oprócz tego "poszła" też już marchewka i jabłuszko - chyba "przyjęte". Zobaczymy co dalej. Na razie jest dobrze.

ps. mamie marchewka ze słoika nie smakowała :D - w weekend ugotuję "normalną" marchewkę w sensie taką jak dla nas - i zobaczymy jak Mała będzie jeść  :)

Zaglądające tu mamy - polecacie jakieś kaszki dla dzieci z glutenem i bez cukru i zbędnych polepszaczy?

8 komentarzy:

  1. Moja córka po butelkę sięgnęła dopiero miesiąc temu, pod odstawieniu od piersi (ma 16 m-cy). To dobrze, że uczysz łyżeczką, przyda się ta umiejętność później. Z tych bezcukrowych kaszek to faktycznie pozostaje Holle i Humana. Szkoda, że Bobovita czy Nestle mają to w nosie i nie produkują kaszek bez cukru. Ja nie lubię popadać w skrajności i od czasu do czasu daję córce słodzoną /uwielbia bananową i kakaową/. Gotowe kaszki pojawiały się u nas rzadko, najczęściej sama gotowałam kaszę mannę i dodawałam owoce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie z ta łyżeczka samo tak wyszło:) mi jeszcze zalezy zeby w kaszce nie bylo mm. Nie wiem, czy tak jest w Humanie. Wiem że jakas z lipą kaszka jeszcze z Nestle jest bez cukru. To ta kartonikowa. Jak na razie to chyba manne lubi najbardziej :)

      Usuń
  2. Ja już prawie nie pamiętam jak to było na początku.. Teraz nasz Junior je prawie wszystko to co my, ostatnio bardzo mu smakują ogórki kiszone ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja polecam niemieckie kaszki ekologiczne Topfer.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pomoge,moje obydwoje pluly kasza z kartonika:(
    Gotowalam im albo ryz,albo cos z glutenem (kasza perlowa,jaglana,jeczmnienna etc) i miksowalam to z zupa lub owocami...
    Teraz Leo uwielbia kazde kasze,mowi na nie male makaronki. Bo on makaroniarz ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emi dziś u nas "nie szły" jabłuszka:) wymieszałam z kaszka manna i poooszłooo!

      Usuń

Dziękuję za komentarz!